Zorunluluk |
: |
Zorunlu |
Önkoşul ders(ler) |
: |
ELE230 |
Eşzamanlı ders(ler) |
: |
ELE313 |
Veriliş biçimi |
: |
Yüz yüze |
Öğrenme ve öğretme teknikleri |
: |
Anlatım, Soru-Yanıt, Sorun/Problem Çözme, Diğer: ELE313 ELEKTRONİK LABORATUVARI II dersi ile birlikte alınmalıdır. |
Dersin amacı |
: |
Derste öğrencilere, - Yükselteçlerin negatif geribesleme analizi - Ayrımsal yükselteçlerin analiz ve tasarımı - İşlemsel yükselteçlerin iç yapısı - İşlemsel yükselteç uygulamaları - Güç yükselteçlerinin analiz ve tasarımı - Pozitif geribesleme, osilatörler ve sinyal üreteçlerinin analizi - Sayısal mantık devreleri (BJT, CMOS vb.) konularının aktarılması amaçlanmaktadır. |
Dersin öğrenme çıktıları |
: |
Dersi başarıyla bitiren bir öğrenci; Negatif ve pozitif geribesleme devrelerini anlamıştır ve tanımaktadır, Ayrımsal ve işlemsel yükselteç devrelerini analiz etmekte ve uygulamalarını anlamaktadır, Verilen özelliklere göre işlemsel yükselteç devreleri tasarlayabilmektedir, Güç yükselteç devrelerini analiz edebilmekte ve tasarlayabilmektedir, Osilatör ve sinyal üreteci devrelerini anlamaktadır, Sayısal mantık devrelerini ve temel sayısal mantı devresi kavramlarını anlamaktadır. |
Dersin içeriği |
: |
Geribesleme kavramı ve geribesleme yükselteçleri, Ayrımsal yükselteçler, İşlemsel yükselteçler, Güç yükselteçleri, Pozitif geribesleme, osilatörler ve sinyal üreteçleri, Sayısal mantık devreleri (BJT, CMOS vb.) |
Kaynaklar |
: |
1. B. Razavi, Fundamentals of Microelectronics, Wiley, 2021 (3rd Ed.); 2. A.S. Sedra, K.C. Smith, T.C. Carusone and V. Gaudet, Microelectronic Circuits, Oxford Uni. Press, 2019 (8th Ed.) 3. R. L. Boylestad and L. Nashelsky, Electronic Devices and Circuit Theory, Pearson, 2014, (11th ed.); 4. D. Neamen, Microelectronics Circuit Analysis and Design, McGraw-Hill, 2009 (4th Ed.) |
Haftalara Göre İşlenecek Konular
Haftalar |
Konular |
1 |
Yükselteç Tipleri ve geribesleme kavramı |
2 |
Geribesleme yükselteçlerinin analizi |
3 |
Geribesleme yükselteçlerinin analizi |
4 |
Ayrımsal yükselteçler |
5 |
Ayrımsal yükselteçler ve akım aynaları |
6 |
İşlemsel yükselteçlerin iç yapısı |
7 |
İşlemsel yükselteç uygulamaları |
8 |
Güç yükselteçleri |
9 |
Pozitif geribesleme, osilatörler ve sinyal üreteçleri |
10 |
Arasınav I |
11 |
Temel sayısal devre kavramları (VTC eğrisi, güç yitimi, yayılım gecikmesi vb.) |
12 |
Sayısal mantık devreleri (BJT, CMOS vb.) |
13 |
İleri seviye mantık devreleri (BJT, CMOS vb.) |
14 |
Arasınav II |
15 |
Genel sınava hazırlık |
16 |
Genel sınav |
Dersin Öğrenme Çıktılarının Program Yeterlilikleri İle İlişkilendirilmesi
Program yeterlilikleri |
Katkı düzeyi |
1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
1. |
Elektrik ve Elektronik Mühendisliği'nin gerektirdiği kuramsal ve uygulamalı bilgilere sahiptir. | | | | | |
2. |
Matematik, Fen Bilimleri ve Elektrik ve Elektronik Mühendisliği alanlarındaki kuramsal ve uygulamalı bilgileri mühendislik çözümleri için kullanır. | | | | | |
3. |
Elektrik ve Elektronik Mühendisliği problemlerini saptar, tanımlar, modeller ve probleme uygun analitik veya nümerik yöntemleri uygulayarak çözer. | | | | | |
4. |
Gerçekçi kısıtlar altında sistem tasarlar; bu doğrultuda modern yöntemleri ve araçları kullanır. | | | | | |
5. |
Deney tasarlar, yapar, sonuçları analiz eder ve yorumlar. | | | | | |
6. |
Bireysel veya takım üyesi olarak disiplinlerarası çalışma yapacak altyapıya sahiptir. | | | | | |
7. |
Bilgiye erişir, kaynak araştırması yapar, veri tabanlarını ve diğer bilgi kaynaklarını kullanır, bilim ve teknolojideki gelişmeleri izler. | | | | | |
8. |
Proje planlaması ve zaman yönetimi yapar, mesleki gelişimini planlar. | | | | | |
9. |
İleri düzeyde bilgisayar donanım ve yazılım bilgisine sahiptir, bilişim ve iletişim teknolojilerini etkin kullanır. | | | | | |
10. |
Sözlü ve yazılı etkin iletişim kurar; İngilizce'yi ileri düzeyde kullanır. | | | | | |
11. |
Mesleki, etik ve toplumsal sorumluluğunun bilincindedir. | | | | | |
12. |
Mühendislik çözümlerinin ve uygulamalarının evrensel ve toplumsal boyutlardaki etkilerinin bilincindedir; çağın sorunları hakkında bilgi sahibidir. | | | | | |
13. |
Yenilikçi ve sorgulayıcıdır; mesleki özgüveni yüksektir. | | | | | |