Zorunluluk |
: |
Seçmeli |
Önkoşul ders(ler) |
: |
- |
Eşzamanlı ders(ler) |
: |
- |
Veriliş biçimi |
: |
Yüz yüze |
Öğrenme ve öğretme teknikleri |
: |
Anlatım, Soru-Yanıt, Sorun/Problem Çözme |
Dersin amacı |
: |
Dersin amacı aşağıdakileri öğrenciye tanıtmaktır: ? Kanal kodlaması kavramı ? Klasik ve modern kanal kodları ? Çizge kuramının temelleri ve çizge üzerinde kodlar |
Dersin öğrenme çıktıları |
: |
Kodlama kuramında kullanılan cebir araçlarını öğrenmek ve kullanmak Temel blok ve evrişimsel kodlarda kullanılan kodlama ve kod çözme yöntemlerini öğrenmek Temel blok ve evrişimsel kodlar için analiz araçlarını öğrenmek Çizge üzerinde tanımlı mesaj iletimi algoritmalarını öğrenmek Çizge üzerinde kodları, kodlama ve yinelemeli kodçözme yöntemlerini öğrenmek |
Dersin içeriği |
: |
Cebire giriş, Doğrusal blok kodlar, Evrişimsel kodlar, Eklenmiş kodlar, Çizge kuramının temelleri, Çizge üzerinde algoritmalar, Turbo kodçözme, Düşük yoğunluklu eşlik denetimi kodları |
Kaynaklar |
: |
Wicker and Kim, Fundamentals of codes, graphs, and iterative decoding, 2003.; Lin and Costello, Error control coding, second ed. 2004.; Richardson and Urbanke, Modern coding theory, 2008. |
Dersin Öğrenme Çıktılarının Program Yeterlilikleri İle İlişkilendirilmesi
Program yeterlilikleri |
Katkı düzeyi |
1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
1. |
Elektrik ve Elektronik Mühendisliği'nin gerektirdiği temel bilgilerin yanı sıra Elektrik ve Elektronik Mühendisliği'nin belirli alanlarında geniş ve derin bilgiye sahiptir. | | | | | |
2. |
Matematik, Fen Bilimleri ve Elektrik ve Elektronik Mühendisliği alanlarındaki kuramsal ve uygulamalı bilgileri kullanarak ileri düzeyde analiz ve sentez yeteneği gerektiren karmaşık mühendislik problemlerini çözer. | | | | | |
3. |
Bilimsel literatürü takip eder, yorumlar ve mühendislik problemlerinin çözümünde etkin olarak kullanır. | | | | | |
4. |
Araştırma tasarlar, yapar, sonuçları analiz eder ve yorumlar. | | | | | |
5. |
Proje tasarlar, planlar ve yönetir; disiplinlerarası çalışmalarda liderlik yapabilir. | | | | | |
6. |
Problem çözümlerinde yeni ve özgün fikirler üretir. | | | | | |
7. |
Karmaşık, sınırlı ya da eksik verileri analiz edip anlamlı sonuçlar çıkartabilir, disiplinler arası çalışmalarda bu becerisini kullanabilir. | | | | | |
8. |
Teknolojik gelişmeleri takip eder, kendisini geliştirip yeniler, yeni durumlara kolay uyum sağlar. | | | | | |
9. |
Uygulamalarının etik açıdan uygunluğunu ve sosyal ve çevresel etkilerini göz önüne alır. | | | | | |
10. |
Fikirlerini ve çalışmalarını yazılı veya sözlü olarak etkinlikle sunar; İngilizce'yi ileri düzeyde kullanır. | | | | | |