Zorunluluk |
: |
Seçmeli |
Önkoşul ders(ler) |
: |
- |
Eşzamanlı ders(ler) |
: |
- |
Veriliş biçimi |
: |
Yüz yüze |
Öğrenme ve öğretme teknikleri |
: |
Anlatım, Soru-Yanıt, Sorun/Problem Çözme |
Dersin amacı |
: |
Derste Bilgisayar Mimarisine özgün ileri seviyede ve olabildiğince güncel konuların öğrencilere aktarılması amaçlanmaktadır. |
Dersin öğrenme çıktıları |
: |
Dersi başarıyla bitiren bir öğrenci Bilgisayar mimarisinin güncel konularını ileri seviyelerde öğrenir. Derste öğrendiği teknikleri ve yöntemleri tez, proje gibi gerçek hayat uygulamalarında kullanır, Gelişmiş güncel bilgisayar mimarisi gelişmelerini anlayabilecek bilgiye sahip olur. |
Dersin içeriği |
: |
Bilgisayar Mimarisine Giriş MIPS ISA ve ALU Performansın anlaşılması MIPS veriyolu genel anlatım MIPS Mimarisi Boruhattı yönteminin temelleri Riskli veri iletimi çözümü Dal masrafının düşürümü Hafıza hiyerarşisi DRAM mimariler Önbellek giriş Önbellek performansı artırımı RAID mimarileri Veriyolları ve G/Ç arabirimleri Çok işlemci mimarilere giriş Tek veriyollu çok işlemci yapıları Birden çok komutlu yapılara giriş Superscalar boruhattı |
Kaynaklar |
: |
Patterson, Computer Organization and Design the Hardware Software Interface, 3rd edition. Elsevier.; Johnson M, Superscalar Microprocessor Design, Prentice Hall. |
Haftalara Göre İşlenecek Konular
Haftalar |
Konular |
1 |
Bilgisayar Mimarisine Giriş |
2 |
MIPS ISA ve ALU MIPS veriyolu genel anlatım- MIPS Mimarisi |
3 |
Performansın anlaşılması |
4 |
Boruhattı temelleri |
5 |
Riskli veri iletimi çözümü |
6 |
Dal masrafının düşürümü- Hafıza hiyerarşisi |
7 |
DRAM mimariler |
8 |
Arasınav |
9 |
Önbellek giriş - Önbellek performansı artırımı |
10 |
RAID mimarileri |
11 |
Veriyolları ve G/Ç arabirimleri |
12 |
Çok işlemci mimarilere giriş |
13 |
Tek veriyollu çok işlemci yapıları |
14 |
Birden çok komutlu yapılara giriş - Superscalar boruhattı |
15 |
Genel Sınav |
16 |
Genel Sınav |
Dersin Öğrenme Çıktılarının Program Yeterlilikleri İle İlişkilendirilmesi
Program yeterlilikleri |
Katkı düzeyi |
1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
1. |
Elektrik ve Elektronik Mühendisliği'nin gerektirdiği temel bilgilerin yanı sıra Elektrik ve Elektronik Mühendisliği'nin belirli alanlarında geniş ve derin bilgiye sahiptir. | | | | | |
2. |
Matematik, Fen Bilimleri ve Elektrik ve Elektronik Mühendisliği alanlarındaki kuramsal ve uygulamalı bilgileri kullanarak ileri düzeyde analiz ve sentez yeteneği gerektiren karmaşık mühendislik problemlerini çözer. | | | | | |
3. |
Bilimsel literatürü takip eder, yorumlar ve mühendislik problemlerinin çözümünde etkin olarak kullanır. | | | | | |
4. |
Araştırma tasarlar, yapar, sonuçları analiz eder ve yorumlar. | | | | | |
5. |
Proje tasarlar, planlar ve yönetir; disiplinlerarası çalışmalarda liderlik yapabilir. | | | | | |
6. |
Problem çözümlerinde yeni ve özgün fikirler üretir. | | | | | |
7. |
Karmaşık, sınırlı ya da eksik verileri analiz edip anlamlı sonuçlar çıkartabilir, disiplinler arası çalışmalarda bu becerisini kullanabilir. | | | | | |
8. |
Teknolojik gelişmeleri takip eder, kendisini geliştirip yeniler, yeni durumlara kolay uyum sağlar. | | | | | |
9. |
Uygulamalarının etik açıdan uygunluğunu ve sosyal ve çevresel etkilerini göz önüne alır. | | | | | |
10. |
Fikirlerini ve çalışmalarını yazılı veya sözlü olarak etkinlikle sunar; İngilizce'yi ileri düzeyde kullanır. | | | | | |