Zorunluluk |
: |
Seçmeli |
Önkoşul ders(ler) |
: |
- |
Eşzamanlı ders(ler) |
: |
- |
Veriliş biçimi |
: |
Yüz yüze |
Öğrenme ve öğretme teknikleri |
: |
Anlatım, Tartışma, Soru-Yanıt, Rapor Hazırlama ve/veya Sunma, Sorun/Problem Çözme |
Dersin amacı |
: |
Yüksek Frekansta Devre Tasarımına ilişkin ileri seviyede alt yapının kurulması ve farklı metodların öğrenilmesi, Mikrodalga devre tasarımının yapılabilmesi |
Dersin öğrenme çıktıları |
: |
Mikrodalga Devre Tasarımında İleri Yöntem ve Uygulamaları yapabilmek Filtre,Yükseltec,Osilatör ve Parametrik yükseltec tasarımında mikroşerit yapıları kullanabilmek Simulasyon programları kullanabilmek İlgili literatürü anlayabilmek |
Dersin içeriği |
: |
Dersin içeriği ileri seviyede yüksek frekans devrelerinde filtre , tek ve çok katlıyükselteç , parametrik yükselteç, osillator tasarımını mikroşerit yapılar kullanarak yapılmasıdır |
Kaynaklar |
: |
Ders notları; Foundations For Microwave Eng. R.E. Collin McGraw-Hill Pub. Comp.; Fundamentals of RF Circuit Design with Low Noise Oscillators,Jeremy Everard John Wiley and Sons Ltd; Microwave Circuit Design Using Linear and Nonlinear Techniques g.d.Veldelin,A.M. Pavio, U.L.Rohde Willey Interscience Pub. |
Haftalara Göre İşlenecek Konular
Haftalar |
Konular |
1 |
İletim Hatları ve Dalgakılavuzlarının Tekrarı |
2 |
Gerçek Yükler İçin Uyumlandırmanın Tekrarı |
3 |
İleri Filtre Tasarım Teknikleri |
4 |
Mikroşerit Yapılar |
5 |
Mikroşerit Yapılarda Tasarım Teknikleri |
6 |
İleri uyumlandırma teknikleri |
7 |
Ara Sınav I |
8 |
Yükselteclerde ve Karıştırıcılarda Tasarım Teknikleri |
9 |
Parametrik Yükselteç ler |
10 |
Mikrodalga Detektör Devreleri |
11 |
Osilatörler |
12 |
Ara Sınav II |
13 |
Mikrodalga Tümleşik Devrelerinde Gürültü Analizi |
14 |
Önemli noktaların tekrarı |
15 |
Genel Sınav |
16 |
Genel Sınav |
Dersin Öğrenme Çıktılarının Program Yeterlilikleri İle İlişkilendirilmesi
Program yeterlilikleri |
Katkı düzeyi |
1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
1. |
Elektrik ve Elektronik Mühendisliği'nin belirli alanlarında en üst düzeyde bilgi sahibidir. | | | | | |
2. |
Bilim ve teknolojiye yenilik getirecek bilgi, beceri ve yetkinliğe sahiptir. | | | | | |
3. |
Bilimsel literatürü ve alanındaki en son gelişmeleri takip eder, edindiği bilgilerin eleştirel analizini, sentezini, değerlendirmesini yapar ve araştırmalarında etkin biçimde kullanır. | | | | | |
4. |
Özgün bir araştırmayı bağımsız olarak baştan sona yürütebilir. | | | | | |
5. |
Özgün araştırma gerektiren projeleri tasarlar, planlar ve yönetir; disiplinlerarası projelerde liderlik yapabilir. | | | | | |
6. |
Bilim ve teknoloji literatürüne katkıda bulunur. | | | | | |
7. |
Çalışmalarını yazılı veya sözlü olarak etkin biçimde, Türkçe veya İngilizce sunar. | | | | | |
8. |
Toplumsal sorumluluğunun farkındadır, bilimsel ve teknolojik gelişmeleri bilimsel tarafsızlık ilkesi ve etik sorumluluk bilinciyle değerlendirir ve topluma aktarır. | | | | | |