Zorunluluk |
: |
Seçmeli |
Önkoşul ders(ler) |
: |
- |
Eşzamanlı ders(ler) |
: |
- |
Veriliş biçimi |
: |
Yüz yüze |
Öğrenme ve öğretme teknikleri |
: |
Anlatım, Soru-Yanıt, Sorun/Problem Çözme |
Dersin amacı |
: |
Dersin amacı aşağıdakileri öğrenciye tanıtmaktır: ? Kanal kodlaması kavramı ? Klasik ve modern kanal kodları ? Çizge kuramının temelleri ve çizge üzerinde kodlar |
Dersin öğrenme çıktıları |
: |
Kodlama kuramında kullanılan cebir araçlarını öğrenmek ve kullanmak Temel blok ve evrişimsel kodlarda kullanılan kodlama ve kod çözme yöntemlerini öğrenmek Temel blok ve evrişimsel kodlar için analiz araçlarını öğrenmek Çizge üzerinde tanımlı mesaj iletimi algoritmalarını öğrenmek Çizge üzerinde kodları, kodlama ve yinelemeli kodçözme yöntemlerini öğrenmek |
Dersin içeriği |
: |
Cebire giriş, Doğrusal blok kodlar, Evrişimsel kodlar, Eklenmiş kodlar, Çizge kuramının temelleri, Çizge üzerinde algoritmalar, Turbo kodçözme, Düşük yoğunluklu eşlik denetimi kodları |
Kaynaklar |
: |
Wicker and Kim, Fundamentals of codes, graphs, and iterative decoding, 2003.; Lin and Costello, Error control coding, second ed. 2004.; Richardson and Urbanke, Modern coding theory, 2008. |
Dersin Öğrenme Çıktılarının Program Yeterlilikleri İle İlişkilendirilmesi
Program yeterlilikleri |
Katkı düzeyi |
1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
1. |
Elektrik ve Elektronik Mühendisliği'nin belirli alanlarında en üst düzeyde bilgi sahibidir. | | | | | |
2. |
Bilim ve teknolojiye yenilik getirecek bilgi, beceri ve yetkinliğe sahiptir. | | | | | |
3. |
Bilimsel literatürü ve alanındaki en son gelişmeleri takip eder, edindiği bilgilerin eleştirel analizini, sentezini, değerlendirmesini yapar ve araştırmalarında etkin biçimde kullanır. | | | | | |
4. |
Özgün bir araştırmayı bağımsız olarak baştan sona yürütebilir. | | | | | |
5. |
Özgün araştırma gerektiren projeleri tasarlar, planlar ve yönetir; disiplinlerarası projelerde liderlik yapabilir. | | | | | |
6. |
Bilim ve teknoloji literatürüne katkıda bulunur. | | | | | |
7. |
Çalışmalarını yazılı veya sözlü olarak etkin biçimde, Türkçe veya İngilizce sunar. | | | | | |
8. |
Toplumsal sorumluluğunun farkındadır, bilimsel ve teknolojik gelişmeleri bilimsel tarafsızlık ilkesi ve etik sorumluluk bilinciyle değerlendirir ve topluma aktarır. | | | | | |