EĞİTİM
Ders Detayı
ECO141 - İktisata Giriş I
2023-2024 Güz dönemi bilgileri
Ders bu dönem açık değil
ECO141 - İktisata Giriş I
Program | Teorik saat | Uygulamalı saat | Yerel kredi | AKTS kredisi |
Lisans | 3 | 0 | 3 | 4 |
Zorunluluk | : | Zorunlu |
Önkoşul ders(ler) | : | - |
Eşzamanlı ders(ler) | : | - |
Veriliş biçimi | : | Yüz yüze |
Öğrenme ve öğretme teknikleri | : | Anlatım, Tartışma |
Dersin amacı | : | Dersin amacı, öğrenciye iktisadi analizin temel kavram ve analiz aletlerini vermektir. Genel olarak öğrencinin gerçek dünya sorunları üzerine ?iktisadi? bir biçimde düşünebilmeleri hedeflenmektedir. Temel odak, iktisadın kavramsal temellerini incelemektir. Ayrıca, ulusal ekonomiler de inceleme konusudur. Milli gelir hesaplamaları, ekonomik büyüme, toplam talep ile arzın oluşumu ve bileşenleri, işsizlik ve enflasyon gibi makroekonomik sorunlar ve bu sorunların karşısında geliştirilen iktisat politikalarının öğrenilmesi amaçlanmaktadır. |
Dersin öğrenme çıktıları | : | Öğrenciler, temel iktisadi terminolojiye hakim olmuşlardır. Talep ve arz fonksiyonları ile piyasa dengesinin işleyişini kavramışlardır. Farklı piyasa türlerini ve bu piyasalarda üretim kararlarının alınış biçimini öğrenmişler, tam ve eskik rekabet arasındaki farkı anlamışlardır. Ayrıca, öğrenciler, milli gelir ve bileşenlerini öğrenmiş, toplam talebinin bileşenleri kavramıştır. İktisadi sorunlar ile bu sorunlar karşısında uygulanacak iktisat politikaları öğrenilmiştir. |
Dersin içeriği | : | Temel iktisadi kavramlarının, piyasa dengesinin oluş biçiminin, rekabet türlerinin, makroekonomik temel ilkelerini, makro dengenin ve sorunların öğretilmesi. |
Kaynaklar | : | K.E. Case, R. C. Fair ve S. M. Oster, Principles of Economics, Prentice-Hall, 10th edition, 2012. |
Haftalar | Konular |
---|---|
1 | Giriş |
2 | İktisadın Kapsamı ve Metodolojisi |
3 | İktisadi Sorun: Kıtlık ve Seçim |
4 | Talep, Arz ve Piyasa Dengesi |
5 | Talep ve Arz Uygulamaları, Esneklik |
6 | Arasınav |
7 | Hanhalkı Davranışı ve Tüketici Tercihi |
8 | Üretim Süreci |
9 | Maliyet Fonksiyonları ve Üretim Kararları |
10 | Eksik Rekabet |
11 | Arasınav |
12 | Makroekonomiye Giriş |
13 | Milli Gelir Muhasebesi |
14 | Büyüme, Üretkenlik, İstihdam ve Enflasyon |
15 | Toplam Harcama ve Gelir |
16 | Makroekonomi Politikaları |
Yarıyıl içi çalışmaları | Sayısı | Katkı Payı % |
---|---|---|
Devam | 14 | 10 |
Laboratuar | 0 | 0 |
Uygulama | 0 | 0 |
Alan Çalışması | 0 | 0 |
Derse Özgü Staj (Varsa) | 0 | 0 |
Ödevler | 0 | 0 |
Sunum | 0 | 0 |
Projeler | 0 | 0 |
Seminer | 0 | 0 |
Kısa Sınav (Quiz) | 0 | 0 |
Ara Sınavlar | 2 | 60 |
Genel sınav | 1 | 30 |
Toplam | 100 | |
Yarıyıl İçi Çalışmalarının Başarı Notuna Katkısı | 70 | |
Yarıyıl Sonu Sınavının Başarı Notuna Katkısı | 30 | |
Toplam | 100 |
Yarıyıl içi çalışmaları | Sayısı | Süre (saat) | Toplam iş yükü |
---|---|---|---|
Ders Süresi | 14 | 3 | 42 |
Laboratuar | 0 | 0 | 0 |
Uygulama | 0 | 0 | 0 |
Derse özgü staj (varsa) | 0 | 0 | 0 |
Alan Çalışması | 0 | 0 | 0 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön Çalışma, pekiştirme, vb.) | 14 | 4 | 56 |
Sunum / Seminer Hazırlama | 0 | 0 | 0 |
Proje | 0 | 0 | 0 |
Ödevler | 0 | 0 | 0 |
Kısa Sınavlara Hazırlanma Süresi | 0 | 0 | 0 |
Ara Sınavlara Hazırlanma Süresi | 2 | 10 | 20 |
Genel sınava hazırlanma süresi | 1 | 10 | 10 |
Toplam iş yükü | 31 | 27 | 128 |
Program yeterlilikleri | Katkı düzeyi | |||||
---|---|---|---|---|---|---|
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1. | Elektrik ve Elektronik Mühendisliği'nin gerektirdiği kuramsal ve uygulamalı bilgilere sahiptir. | |||||
2. | Matematik, Fen Bilimleri ve Elektrik ve Elektronik Mühendisliği alanlarındaki kuramsal ve uygulamalı bilgileri mühendislik çözümleri için kullanır. | |||||
3. | Elektrik ve Elektronik Mühendisliği problemlerini saptar, tanımlar, modeller ve probleme uygun analitik veya nümerik yöntemleri uygulayarak çözer. | |||||
4. | Gerçekçi kısıtlar altında sistem tasarlar; bu doğrultuda modern yöntemleri ve araçları kullanır. | |||||
5. | Deney tasarlar, yapar, sonuçları analiz eder ve yorumlar. | |||||
6. | Bireysel veya takım üyesi olarak disiplinlerarası çalışma yapacak altyapıya sahiptir. | |||||
7. | Bilgiye erişir, kaynak araştırması yapar, veri tabanlarını ve diğer bilgi kaynaklarını kullanır, bilim ve teknolojideki gelişmeleri izler. | |||||
8. | Proje planlaması ve zaman yönetimi yapar, mesleki gelişimini planlar. | |||||
9. | İleri düzeyde bilgisayar donanım ve yazılım bilgisine sahiptir, bilişim ve iletişim teknolojilerini etkin kullanır. | |||||
10. | Sözlü ve yazılı etkin iletişim kurar; İngilizce'yi ileri düzeyde kullanır. | |||||
11. | Mesleki, etik ve toplumsal sorumluluğunun bilincindedir. | |||||
12. | Mühendislik çözümlerinin ve uygulamalarının evrensel ve toplumsal boyutlardaki etkilerinin bilincindedir; çağın sorunları hakkında bilgi sahibidir. | |||||
13. | Yenilikçi ve sorgulayıcıdır; mesleki özgüveni yüksektir. |
1: En düşük, 2: Düşük, 3: Orta, 4: Yüksek, 5: Çok yüksek