ELE 120 Bilgisayarlar ve Programlama II
2021-2022 Yaz dönemi bilgileri
Dersin zamanlama bilgileri haftalık ders programından elde edilmektedir. Ders geçici olarak belirli bir hafta için ertelenmiş ya da zamanı değişmiş olabilir. Dersin o haftaki kesin zamanlama bilgileri için dersin sorumlusuna başvurulmalı ve/veya duyurular takip edilmelidir.
Ders tanım tabloları Hacettepe Üniversitesi AKTS Ders Kataloğu sitesinden (http://akts.hacettepe.edu.tr) gerçek zamanlı olarak alınıp gösterilmektedir. Oluşabilecek hatalar için lütfen orijinal siteyi kontrol ediniz. Bilgiler en son 30/06/2022 tarihinde güncellenmiştir.
ELE120 - BİLGİSAYARLAR ve PROGRAMLAMA II
Dersin Adı | Kodu | Yarıyılı | Teori (saat/hafta) |
Uygulama (saat/hafta) |
Yerel Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|---|
BİLGİSAYARLAR ve PROGRAMLAMA II | ELE120 | 2. Yarıyıl | 3 | 0 | 3 | 5 |
Önkoşul(lar)-var ise | Yok | |||||
Dersin Dili | İngilizce | |||||
Dersin Türü | Zorunlu | |||||
Dersin verilme şekli | Yüz yüze | |||||
Dersin öğrenme ve öğretme teknikleri | Anlatım Soru-Yanıt Sorun/Problem Çözme Diğer: "ELE 122 Bilgisayarlar ve Programlama Laboratuvarı" dersi ile birlikte alınmalıdır. | |||||
Dersin sorumlusu(ları) | Bölüm öğretim üyeleri | |||||
Dersin amacı | Dersin ilk amacı öğrencinin programlamaya giriş bilgileri ile donanmasıdır. Öğrenci bir sorun ile karşılaştığında, bu sorunu yüksek seviye programlama ile çözebilecek özelliklere sahip olmalıdır. Bunun için program analiz ve çözümleme, program yazabilme ve bir sonuca farklı yollardan erişebilme, verimli program yazma, yazılan programın dokümantasyonun anlaşılır ve kurallara uygun olması, program yazıldıktan sonra programın taranıp hata ayıklanabilmesinin yapılması ve mümkün olduğunca modüler bir yazılım oluşturma yeteneklerinin kazandırılması amaçlanmaktadır. İlerleyen bölümlerde genel anlamda veri yapılarının anlatılması ile öğrencinin veri yapılarını kullanması sağlanmakta ve öğrenci bu tarz programlama yöntemleri ile tanıştırılmaktadır. Derste yapısal programlamanın temel taşları verilmeye çalışılmaktadır ve bununla ilgili olarak C programlama dilinde örnekler verilmektedir. | |||||
Dersin öğrenme çıktıları |
| |||||
Dersin içeriği | Program formları ve C program yapısı. Veri okuma ve depolama. Karar ağaçları. Giriş ve çıkış özellikleri. Program analizi. Problem çözümleme. Algoritmaların program olarak uygulanması. Programlardan hata ayıklama. Altyordamlar. Kontrol yapıları. Karar verme yapıları. İfadeler, karakter dizileri, hazır işlevler ve kullanıcı işlevleri. Döngü ve iç-içe döngü yapıları. Diziler ve indisler. Formatlı çıkış ve dosyalar. Veri türleri, saklama kavramı ve dinamik veri yapıları. Özyineleme. Diziler ve göstergeçler. İşlev göstergeçleri. Argüman olarak işlevler. Bağlı liste ve ikili ağaç yapısı | |||||
Kaynaklar | Deitel P, Deitel H., C How to Program, Pearson. Hanley J, Koffman E.,Problem Solving and Program Design in C, Pearson. |
Haftalara Göre İşlenecek Konular
Haftalar | Konular |
---|---|
1. Hafta | Program formları ve C program yapısı. |
2. Hafta | Karar ağaçları. Giriş ve çıkış özellikleri. Program analizi. Problem çözümleme. |
3. Hafta | Algoritmaların program olarak uygulanması. Programlardan hata ayıklama. |
4. Hafta | Altyordamlar. Kontrol yapıları. |
5. Hafta | Karar verme yapıları. İfadeler, karakter dizileri, hazır işlevler ve kullanıcı işlevleri. |
6. Hafta | Döngü ve iç-içe döngü yapıları. |
7. Hafta | Diziler ve indisler. Formatlı çıkış ve dosyalar. |
8. Hafta | Ara sınav |
9. Hafta | Veri türleri, saklama kavramı ve dinamik veri yapıları. |
10. Hafta | Özyineleme |
11. Hafta | Diziler ve göstergeçler. |
12. Hafta | İşlev göstergeçleri. |
13. Hafta | İşlev göstergeçleri. |
14. Hafta | Bağlı liste ve ikili ağaç yapısı |
15. Hafta | Genel sınava hazırlık |
16. Hafta | Genel sınav |
Değerlendirme Sistemi
Yarıyıl içi çalışmaları | Sayısı | Katkı Payı % |
---|---|---|
Devam (a) | 0 | 0 |
Laboratuar | 0 | 0 |
Uygulama | 0 | 0 |
Alan Çalışması | 0 | 0 |
Derse Özgü Staj (Varsa) | 0 | 0 |
Ödevler | 6 | 20 |
Sunum | 0 | 0 |
Projeler | 0 | 0 |
Seminer | 0 | 0 |
Ara Sınavlar | 1 | 40 |
Genel sınav | 1 | 40 |
Toplam | 100 | |
Yarıyıl İçi Çalışmalarının Başarı Notuna Katkısı | 7 | 60 |
Yarıyıl Sonu Sınavının Başarı Notuna Katkısı | 1 | 40 |
Toplam | 100 |
AKTS (Öğrenci İş Yükü) Tablosu
Etkinlikler | Sayısı | Süresi | Toplam İş Yükü |
---|---|---|---|
Ders Süresi | 14 | 3 | 42 |
Laboratuvar | 0 | 0 | 0 |
Uygulama | 0 | 0 | 0 |
Derse özgü staj (varsa) | 0 | 0 | 0 |
Alan Çalışması | 0 | 0 | 0 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön Çalışma, pekiştirme, vb) | 14 | 3 | 42 |
Sunum / Seminer Hazırlama | 0 | 0 | 0 |
Proje | 0 | 0 | 0 |
Ödevler | 6 | 3 | 18 |
Ara sınavlara hazırlanma süresi | 1 | 25 | 25 |
Genel sınava hazırlanma süresi | 1 | 25 | 25 |
Toplam İş Yükü | 36 | 59 | 152 |
Dersin Öğrenme Çıktılarının Program Yeterlilikleri İle İlişkilendirilmesi
D.9. Program Yeterlilikleri | Katkı Düzeyi* | ||||
---|---|---|---|---|---|
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |
1. P.Y.1. Elektrik ve Elektronik Mühendisliği'nin gerektirdiği kuramsal ve uygulamalı bilgilere sahiptir. | X | ||||
2. P.Y.2. Matematik, Fen Bilimleri ve Elektrik ve Elektronik Mühendisliği alanlarındaki kuramsal ve uygulamalı bilgileri mühendislik çözümleri için kullanır. | X | ||||
3. P.Y.3. Elektrik ve Elektronik Mühendisliği problemlerini saptar, tanımlar, modeller ve probleme uygun analitik veya nümerik yöntemleri uygulayarak çözer. | X | ||||
4. P.Y.4. Gerçekçi kısıtlar altında sistem tasarlar; bu doğrultuda modern yöntemleri ve araçları kullanır. | X | ||||
5. P.Y.5. Deney tasarlar, yapar, sonuçları analiz eder ve yorumlar. | X | ||||
6. P.Y.6. Bireysel veya takım üyesi olarak disiplinlerarası çalışma yapacak altyapıya sahiptir. | X | ||||
7. P.Y.7. Bilgiye erişir, kaynak araştırması yapar, veri tabanlarını ve diğer bilgi kaynaklarını kullanır, bilim ve teknolojideki gelişmeleri izler. | X | ||||
8. P.Y.8. Proje planlaması ve zaman yönetimi yapar, mesleki gelişimini planlar. | X | ||||
9. P.Y.9. İleri düzeyde bilgisayar donanım ve yazılım bilgisine sahiptir, bilişim ve iletişim teknolojilerini etkin kullanır. | X | ||||
10. P.Y.10. Sözlü ve yazılı etkin iletişim kurar; İngilizce'yi ileri düzeyde kullanır. | X | ||||
11. P.Y.11. Mesleki, etik ve toplumsal sorumluluğunun bilincindedir. | X | ||||
12. P.Y.12. Mühendislik çözümlerinin ve uygulamalarının evrensel ve toplumsal boyutlardaki etkilerinin bilincindedir; çağın sorunları hakkında bilgi sahibidir. | X | ||||
13. P.Y.13. Yenilikçi ve sorgulayıcıdır; mesleki özgüveni yüksektir. | X |
*1 En düşük, 2 Düşük, 3 Orta, 4 Yüksek, 5 Çok yüksek