MAT 235 Mühendislik Matematiği I
2021-2022 Yaz dönemi bilgileri
Dersin zamanlama bilgileri haftalık ders programından elde edilmektedir. Ders geçici olarak belirli bir hafta için ertelenmiş ya da zamanı değişmiş olabilir. Dersin o haftaki kesin zamanlama bilgileri için dersin sorumlusuna başvurulmalı ve/veya duyurular takip edilmelidir.
Ders tanım tabloları Hacettepe Üniversitesi AKTS Ders Kataloğu sitesinden (http://akts.hacettepe.edu.tr) gerçek zamanlı olarak alınıp gösterilmektedir. Oluşabilecek hatalar için lütfen orijinal siteyi kontrol ediniz. Bilgiler en son 30/06/2022 tarihinde güncellenmiştir.
MAT235 - MÜHENDİSLİK MATEMATİĞİ I
Dersin Adı | Kodu | Yarıyılı | Teori (saat/hafta) |
Uygulama (saat/hafta) |
Yerel Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|---|
MÜHENDİSLİK MATEMATİĞİ I | MAT235 | 3. Yarıyıl | 4 | 0 | 4 | 5 |
Önkoşul(lar)-var ise | ||||||
Dersin Dili | İngilizce | |||||
Dersin Türü | Zorunlu | |||||
Dersin verilme şekli | Yüz yüze | |||||
Dersin öğrenme ve öğretme teknikleri | Anlatım Tartışma Soru-Yanıt Uygulama-Alıştırma Sorun/Problem Çözme | |||||
Dersin sorumlusu(ları) | Matematik Bölümü Öğretim Elemanları | |||||
Dersin amacı | Bu dersin amacı, bazı temel matematiksel kavramları açıklamak ve bu kavramların karşılaşılabilecek çeşitli mühendislik problemlerini çözmede nasıl kullanılabileceğini göstermektir. | |||||
Dersin öğrenme çıktıları |
| |||||
Dersin içeriği | Diferansiyel denklemler ve çözümleri Lineer cebir Diferansiyel denklem sistemleri ve çözümleri Diferansiyel denklemlerinin seri çözümleri | |||||
Kaynaklar | 1) Erwin Kreyszig, Advanced Engineering Mathematics, 9th Edition, Wiley, 2006. 2) W. E. Boyce and R. C. DiPrima, Elementary Differential Equations and Boundary-Value Problems, 9th Edition, Wiley, 2000. 3) F. B. Hildebrand, Advanced Calculus for Applications, 2nd Edition, Prentice-Hall, 1976. 4) S. L. Ross, Differential Equations, 3rd Edition, Wiley, 1984. 5) Boas, Mathematical Methods in the Physical Sciences, 3th Edition, Wiley, 2006. |
Haftalara Göre İşlenecek Konular
Haftalar | Konular |
---|---|
1. Hafta | Birinci basamaktan diferansiyel denklemler; Giriş, Temel kavramlar |
2. Hafta | Ayrışabilen ve homojen diferansiyel denklemler, Modelleme |
3. Hafta | Tam diferansiyel denklemler, integral çarpanları |
4. Hafta | İkinci basamaktan lineer diferansiyel denklemler; Temel kavramlar |
5. Hafta | Lineer bağımsızlık, Wronskian, Homojen diferansiyel denklemler teorisi |
6. Hafta | Ara sınav |
7. Hafta | Homojen olmayan diferansiyel denklemler teorisi; Belirsiz katsayılar ve katsayıların değişimi |
8. Hafta | Yüksek basamaktan lineer diferansiyel denklemler; Yukarıda verilmiş olan kavramların genelleştirilmesi |
9. Hafta | Lineer cebir ve Matris Teorisi; Vektörler, Matrisler, Matrislerle işlemler |
10. Hafta | Lineer denklem sistemlerinin çözümleri AX=B, Cramer kuralı |
11. Hafta | Ara sınav |
12. Hafta | Özdeğer ve özvektörler, Dik matrisler, Köşegenleştirme |
13. Hafta | Diferansiyel denklem sistemleri |
14. Hafta | Diferansiyel denklemlerinin seri çözümleri |
15. Hafta | Genel sınava hazırlık |
16. Hafta | Genel sınav |
Değerlendirme Sistemi
Yarıyıl içi çalışmaları | Sayısı | Katkı Payı % |
---|---|---|
Devam (a) | 0 | 0 |
Laboratuar | 0 | 0 |
Uygulama | 0 | 0 |
Alan Çalışması | 0 | 0 |
Derse Özgü Staj (Varsa) | 0 | 0 |
Ödevler | 0 | 0 |
Sunum | 0 | 0 |
Projeler | 0 | 0 |
Seminer | 0 | 0 |
Ara Sınavlar | 2 | 50 |
Genel sınav | 1 | 50 |
Toplam | 100 | |
Yarıyıl İçi Çalışmalarının Başarı Notuna Katkısı | 2 | 50 |
Yarıyıl Sonu Sınavının Başarı Notuna Katkısı | 1 | 50 |
Toplam | 100 |
AKTS (Öğrenci İş Yükü) Tablosu
Etkinlikler | Sayısı | Süresi | Toplam İş Yükü |
---|---|---|---|
Ders Süresi | 14 | 4 | 56 |
Laboratuvar | 0 | 0 | 0 |
Uygulama | 0 | 0 | 0 |
Derse özgü staj (varsa) | 0 | 0 | 0 |
Alan Çalışması | 0 | 0 | 0 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön Çalışma, pekiştirme, vb) | 14 | 5 | 70 |
Sunum / Seminer Hazırlama | 0 | 0 | 0 |
Proje | 0 | 0 | 0 |
Ödevler | 0 | 0 | 0 |
Ara sınavlara hazırlanma süresi | 2 | 7 | 14 |
Genel sınava hazırlanma süresi | 1 | 10 | 10 |
Toplam İş Yükü | 31 | 26 | 150 |
Dersin Öğrenme Çıktılarının Program Yeterlilikleri İle İlişkilendirilmesi
D.9. Program Yeterlilikleri | Katkı Düzeyi* | ||||
---|---|---|---|---|---|
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |
1. P.Y.1. Elektrik ve Elektronik Mühendisliği'nin gerektirdiği kuramsal ve uygulamalı bilgilere sahiptir. | X | ||||
2. P.Y.2. Matematik, Fen Bilimleri ve Elektrik ve Elektronik Mühendisliği alanlarındaki kuramsal ve uygulamalı bilgileri mühendislik çözümleri için kullanır. | X | ||||
3. P.Y.3. Elektrik ve Elektronik Mühendisliği problemlerini saptar, tanımlar, modeller ve probleme uygun analitik veya nümerik yöntemleri uygulayarak çözer. | X | ||||
4. P.Y.4. Gerçekçi kısıtlar altında sistem tasarlar; bu doğrultuda modern yöntemleri ve araçları kullanır. | X | ||||
5. P.Y.5. Deney tasarlar, yapar, sonuçları analiz eder ve yorumlar. | X | ||||
6. P.Y.6. Bireysel veya takım üyesi olarak disiplinlerarası çalışma yapacak altyapıya sahiptir. | X | ||||
7. P.Y.7. Bilgiye erişir, kaynak araştırması yapar, veri tabanlarını ve diğer bilgi kaynaklarını kullanır, bilim ve teknolojideki gelişmeleri izler. | X | ||||
8. P.Y.8. Proje planlaması ve zaman yönetimi yapar, mesleki gelişimini planlar. | X | ||||
9. P.Y.9. İleri düzeyde bilgisayar donanım ve yazılım bilgisine sahiptir, bilişim ve iletişim teknolojilerini etkin kullanır. | X | ||||
10. P.Y.10. Sözlü ve yazılı etkin iletişim kurar; İngilizce'yi ileri düzeyde kullanır. | X | ||||
11. P.Y.11. Mesleki, etik ve toplumsal sorumluluğunun bilincindedir. | X | ||||
12. P.Y.12. Mühendislik çözümlerinin ve uygulamalarının evrensel ve toplumsal boyutlardaki etkilerinin bilincindedir; çağın sorunları hakkında bilgi sahibidir. | X | ||||
13. P.Y.13. Yenilikçi ve sorgulayıcıdır; mesleki özgüveni yüksektir. | X |
*1 En düşük, 2 Düşük, 3 Orta, 4 Yüksek, 5 Çok yüksek